הסכם-מכר

מדוע חתימה על הסכם מכר היא חשובה כל כך?

מדוע חתימה על הסכם מכר היא חשובה כל כך?

קניתם דירה חדשה? תתחדשו! בלי הסכם מכר העסקה שאתם מבצעים סביב הנכס החדש עלולה לעלות לכם ביוקר, ולהעמיד אתכם בפני מצבים מורכבים שמהם יהיה קשה מאוד להיחלץ בלי סיוע משפטי. חתימה על הסכם מכר מבעוד מועד יכולה לפתור את הסיטואציה הקשוחה הזו מראש, אז בואו נבין איך בדיוק היא יכולה לסייע לכם.

חתימה על הסכם מכר היא חלק בלתי נפרד מהעסקה

אולי חלק מכם עדיין לא שמעו על הסכם מכר, אז לטובת מי מכם שאכן לא שמע עליו – אנחנו כאן כדי להסביר. הסכם מכר הוא ההסכם שמסכם את כל פרטי, סעיפי ותנאי עסקת המקרקעין שאתם מבצעים, והוא זה שכולל את הפרטים הגדולים והקטנים כאחד הקשורים בעסקה.

בין היתר, הסכם מכר יכלול פרטים כמו תאריך מסירת הדירה, פרטי הנכס – חלקה, כתובת ועוד, המחיר ששילמתם עבור רכישת הנכס, פירוט משכנתאות ועוד.

מדוע הסכם מכר הוא קריטי להצלחת העסקה?

ברגע שגם אתם וגם הצד השני של העסקה, כלומר המוכר, חותמים על הסכם מכר – אתם למעשה מצהירים על כך שסיכמתם ביניכם את כל פרטי העסקה והם מקובלים על שניכם. באופן הזה, אם וכאשר תתעורר מחלוקת בהמשך או שמי מתנאי ההסכם יופר – תוכלו לפתוח בהליכים משפטיים ולהשתמש בהסכם מכר על מנת להוכיח את טענותיכם.

הימנעות מהליכים משפטיים באמצעות הליכי יישוב סכסוכים

כמובן שמומלץ להימנע עד כמה שניתן מהליכים משפטיים, ולכן בהיעדר הסכם מכר או בעת הפרתו כדאי לבדוק גם אפשרות של הליכי יישוב סכסוכים, כמו הליך הגישור או הליך הבוררות. ככל שתוכלו להגיע להסכמות חדשות מחוץ לכתלי בית המשפט, כך תוכלו להימנע מהליכים ארוכים, מתישים ומפרכים. בהצלחה!