זהבי להייבוב: מודל העבודה ההיברידית הוא הדבר הבא

"אם הייתי צריך לבחור מילה אחת שמדגימה איך תיראה העבודה בעתיד הייתי אומר – הכל קשור לגמישות. למה? כיוון שלעולם כבר לא נחזור לעבוד במסגרת של 5 ימי עבודה במשרד". אלו דבריו של רוני זהבי, מייסד ומנכ"ל HiBob בוועידת Mind the Tech של כלכליסט מלונדון. 

הייבוב היא חברה סטרטאפ בריטית, בעלת משרד פיתוח ישראלי, אשר פיתחה מערכת מדהימה ומיוחדת. המערכת המבוססת ענן למען ניהול קליל ונגיש של מחלקות משאבי האנוש השונות בעסקים קטנים ובינוניים. הייחוד המדהים במערכת הוא יכולת הניהול השונה שלה, ובה מאגר נתוני עובדים גדול ומשמעותי. 

אז איך זה עובד?

הלכה למעשה, מאפשרת המערכת של הייבוב ניהול חוזי העובדים, מעבר על מסמכים, גיבוש כל המערכת הבירוקרטית של עובדי החברה והיד עוד נטויה. והכל, בסדר מופתי ומסודר בעל כל הפרטים הגדולים והקטנים כאחד. מערכת זו שמה דגש על החברה מצד אחד והיכולת שלה לנהל בצורה טובה יותר, ומצד שני על רווחת העובד. כך בין היתר מאפשרת המערכת גם ניהול וארגון של נתוני שכר, אופציות, עמלות ובונוסים לאנשי מכירות, חופשות והטבות ועוד. אפשרויות המערכת מגוונות ומתפתחות מדי שנה, כאשר כל שנה יוצאת גרסה חדשה. וכעת, אף ניתן לנהל מתוכה את ביטוח העובדים, כמו ביטוח פנסיוני או ביטוח בריאות.

ואם נחזור להתחילה, לפי זהבי, מודל העבודה ההיברידי הוא מודל העבודה האידיאלי, הן עבור החברה והן עבור העובד. זאת מאחר שהוא מאפשר את האיזון המושלם בין רווחת העובד לבין טובת החברה. בין היתר, מתוך ההנחה כי מודל העבודה ההיברידית מאפשר שינוי דרסטי בהגדרות ימי החופשה בעולם העבודה כיום, מה שמעניק לעובד את האפשרות להרגשה נעימה יותר בעבודה.