הסוגים השונים של פסוריאזיס ודרכי טיפול

פסוריאזיס היא מחלת עור שכיחה הפוגעת בכ-2% מהאוכלוסייה ברחבי העולם. פסוריאזיס גורמת לדלקת בעור המובילה לכתמים של עור דלקתי ופלאקים אדומים שהם קשקשים, יבשים, מגרדים ולעיתים אף כואבים. פסוריאזיס אינו מדבק ואינו יכול לעבור מאדם אחד לאחר כמו מחלות אחרות.

פסוריאזיס היא מחלה אוטואימונית., כלומר משפיעה על מערכת החיסון של הגוף. זה גורם לתאי העור לגדול מהר מדי, להצטבר וליצור כתמים על העור. כתמים אלה אדומים וקשקשים ויכולים להיות מגרדים או כואבים. גודלם של הטלאים יכול להשתנות מכמה מילימטרים למספר מטרים לרוחב. 

ישנם סוגים רבים ושונים של פסוריאזיס ולכן לא לכל האנשים יהיו תסמינים אלו. ניתן לסווג פסוריאזיס לסוגים שונים בהתבסס על מיקום הנגעים הפסוריאטיים (מקומיים או כלליים), המראה שלהם (נומולרי, פלאק, אריתרודרמי), התסמינים הקשורים אליהם (מפרקים וציפורניים כואבים) והגיל שבו הם מופיעים לראשונה.

דרכי טיפול בפסוריאזיס 

הסיבה המדויקת לפסוריאזיס אינה ידועה, אך נראה שהיא קשורה לגנטיקה ולגורמים סביבתיים כמו מתח ותזונה. המחלה יכולה להיות מופעלת גם על ידי זיהום או פציעה בעור, כגון כוויה או חתך.

המפתח לטיפול בפסוריאזיס הוא לזהות איזה סוג של פסוריאזיס יש לכם שכן קיימים טיפולים רבים ושונים לכל סוג. לדוגמה, אם יש לכם פסוריאזיס מקומי, טיפולים מקומיים עשויים להספיק ואילו אם יש לכם פסוריאזיס כללי, ייתכן שיהיה צורך בתרופות סיסטמיות.

ניתן לטפל בפסוריאזיס באמצעות תרופות ושינויים באורח החיים כמו אכילת מזון בריא יותר ופעילות גופנית רבה יותר. טיפולים אלו עשויים שלא לעבוד עבור כולם ולכן חשוב למצוא את מה שהכי מתאים לך! 

מלבד אורח חיים בריא ותרופות, רפואה משלימה מספקת טיפול טבעי בפסוריאזיס שנמצא יעיל ואיכותי. רוצים לשמוע עוד פרטים? לחצו על הקישור!